Asiakastietojen hallinta

Asiakastietojen hallinta perustuu asiakasrekisteriin, jossa asiakkaat yksilöidään henkilötunnuksen avulla. Asiakkaille voidaan määrittää erilaisia pohjatietoja koskien heidän osoitetietojaan, kohderyhmiä, omaa lääkäriä, hoitolaa ja muun muassa recall – kutsuja. Lisäksi asiakaskortille voidaan määrille laskutusta tarkentavia tietoja.

Näiden ominaisuuksien lisäksi asiakaskortin kautta hallitaan erilaisia asiakkaan ja hoitolan tekemiä sopimuksia sekä perhetietoja. Asiakasrekisterin hallinta tapahtuu yleensä manuaalisesti, mutta järjestelmä pystyy ottamaan vastaan erilaisista syötteistä asiakastietoja automaattisesti.

Asiakasrekisterin pohjalta voidaan raportoida esimerkiksi ikäjakaumia, aluetietoja, lääkärin omia asiakaslistoja ja muita oleellisia tietoja. WinHIT-ohjelmistossa asiakaskortti sisältää kaikki hoitoon liittymättömät tiedot, joita asiakkaasta voidaan kerätä.